Det her skal du spise

For mange sportsfolk er det altid et godt spørgsmål, hvad man skal spise, men også hvornår. Sådan er det særligt også for cykelryttere, og det er uanset, om man er en helt almindelig motionist, eller om man er konkurrencerytter. Kosten er nemlig et meget vigtigt element, og det er det for alle.

Med den helt rette kost, så kører man både hurtigere og længere, og det er derfor noget, der er værd at kaste opmærksomheden på. Der er ikke noget værre, end hvis man reelt har mulighed for at kunne yde mere, end man kan, og man blot ikke gør det.

Med et kostprogram kan man blive endnu bedre, og det handler om at finde en, der kan hjælpe en med at sammensætte det. Måske er der en i den lokale cykelklub, der kan og vil være behjælpelig, og ellers er det godt at søge efter muligheder online. Her kan man som regel også altid finde nogen, der kan hjælpe. For en cykelrytter er det altid en rigtig god idé at spise masser af kulhydrater, og også gerne de hurtige af slagsen. Proteiner er selvfølgelig også godt for musklerne, og særligt også under restitutionen. Mange cykelryttere er rigtig glade for at spise kød, mens der er andre igen, der ikke spiser så meget kød. Der er som sådan ikke nogle regler, og det handler om at finde sin helt egen vej og stil.

Husk at spise dig mæt

Når man cykler, og gør det meget, handler det om at spise sig mæt. Hvis ikke man gør det, kan det blive svært at holde sig kørende på cyklen. Det er også altid godt at have noget med i lommen, mens man træner, og det kan både være en banan, en energibar eller noget helt tredje.

Man skal også altid være opmærksom på, at man får nok at drikke, og det både før og efter træning, men også imens. Hvis man skal yde optimalt, skal man have noget energidrik med på cyklen, for så kan man hele tiden yde det maksimale, og det skal man jo altid tilstræbe sig.

Jo mere erfaren, man bliver, jo nemmere er det også at gennemskue, hvad man har brug for, og hvornår. Og så handler det ellers om at handle ud fra sine erfaringer. Ikke to mennesker er ens, og sådan er det også, når det kommer til kost i forbindelse med cyklen. Der er også altid plads til lidt choklade og chips, hvis det er noget, man er til. Det gode ved cykling er, at man forbrænder en hel masse kalorier, og det må man ikke glemme, når man bevæger sig ud. Husk at få en masse kalorier, så man heller ikke bliver for tynd.